Run out of light

Vi hade strömavbrott, det enda rummet med ljus i taket var mitt rum. Ibland har man turen på sin sida. Mitt rum blev ett pluggrum för några timmar. Första gången det pluggats så mycket på samma gång här inne skulle jag tro...
Helt plötsligt hade jag hur mycket lila och rosa grejer på mitt skrivbord som helst. Jag som hatar rosa.
Gillar ni min high tech värmare som tekoppen står på?
Jag rotade fram den och kopplade in i datorn efter gårdagens incident med kaffet.

Thailand/Koh Chang #3

Nu började vi hitta på lite mer grejer. Vi var nog lite rastlösa av att bara ligga på stranden. Pappa och Albin hyrde en moppe och körde runt med på ön. Sen skulle jag prova köra, på en liten väg med knappt någon trafik. Att köra på vänster sida och få möte var...en upplevelse haha. Satt och skrek på moppen.
På kvällen skulle jag, mamma och Albin prova fish spa. Jag stoppade ner fötterna i 2 sek, det räckte. Det var det vidrigaste jag har varit med om på länge. Prova inte. Fast Albin njöt ju...
Dagen efter så bytte vi från bungalow till ett hotell en liten bit ifrån. Det var gött att ha pool, men vi saknade bamboo killarna. Men jag fick besök av två av de på det nya hotellet, mysigt.
Elefanter red vi ju också på! Jag satt till och med nere på elefantens nacke!
Runt de här dagarna fick jag 76 myggbett en kväll, på bara mina ben och fötter. Kliade lite lagom sådär. Har fan fortfarande kvar vissa på benen och ena foten nu. (Se högra foten på bild 7, kolla tårna liksom!!!)
Långklänningen köpte jag på ön. Fin va? Jag älskar den. (Mamma mixtrade med kameran)
Dag 10, 11 och 12.

Risalamalta/Ris a la malta

Tränade två pass och nu har jag precis gjort första risalamaltan för denna julen. Gott som tusan var det! En av de bästa sakerna med julen helt klart. MUMS. Eller vad säger ni?

Vet inte riktigt varför jag avnjöt den på golvet...

Ledig dag

Att fastna med ögonen på skärmen och tro att det gått 5 minuter, så tar man en klunk av kaffet som står bredvid, iskallt. Det hade nog inte gått 5 minuter...
Att stanna hemma för att skriva klart en artikel i naturkunskap och inse att man lånat ut boken där all fakta står.
Två saker jag lyckats jävligt bra med idag!
Glad/ledsen. Ibland vet man inte.

Jag har hört att man ska äta lite och ofta. Så nu ska jag gå och äta lite chili con carne med inslag av Thailand. Näsan började rinna som en kran igår när jag åt det till middag, lagom starkt.

Det är skönt att låta låttexter tala för en

But the nights can't hide the days
Whoa that the tears roll down my face
Oh and the light hits my eyes, that I'm dying to say
"Just take me away..."

Want you to make me feel like I'm the only girl in the world

Thailand/Koh Chang #2

Första utflykten blev till Khlong Phlu waterfall. Man fick gå 1 km på en tråkig stig innan man kom dit och det var rätt litet, ingen höjdare mer än att det var riktigt skönt att bada i iskallt och sött vatten! Annars så fortsatte vi bara våra fina rutiner med att hänga på stranden, äta på Bamboo, dricka pina colada i solnedgången, gå promenader och för att inte glömma: min älskade coconut shake!

Påtal om frukost i förra inlägget. På bild tre ser ni min frukost som jag åt varje morgon. Och allt slank ner hur lätt som helst. Ett mysterium av något slag.
Vanlig konverastionen vid frukosten:
Jag: Scrambled eggs and...
Thai: Fruit plate, hot coffee and pineapple juice.

Dag 7, 8 och 9.

Frukost och piercingproblem

Det går bara inte ihop. Jag äter en smula till frukost och dricker en kopp kaffe sen blir jag proppmätt. Ändå ska jag alltid envisas med att göra stora, goda frukostar och önskar att jag ska kunna äta det som en vanlig människa. Slutar med att jag kastar hälften.

Igårkväll när jag skulle tvätta av mitt ansikte och gnuggade en handduk i ansiktet så trillade min piercing ut. Trodde att det skulle vara lätt att sätta i den igen, men icke. Jag höll på i säkert en halvtimme, det började blöda och jag fick panik. Den är böjd som ett stort "L", tillslut fick pappa komma och böja ut den rak och sen prega in den i näsan igen, sen var vi ju tvugna att böja den igen, innuti näsan! Lycka till...jag försökte tills det började blöda på mina fingrar av den vassa änden på piercingen. Tillslut så hämtade pappa en tång från verktygslådan och tryckte in i näsan på mig och böjde piercingen. Jag tackar gud om den inte blir infekterad efter detta.

Dagens jag

En vardags-jag var ett tag sedan.
Snart kommer Emilia och Molly hit för en lugn kväll. Sticker först upp till maxi och köper godsaker tror jag.

Åt riktig mat till middag precis! Hallelujah! Fick skära allt i jättesmå bitar, men mat var det iallafall.

Hungrig på riktig mat

Hejåhååå. Fasen va jobbigt det är att vara nyopererad i munnen. Jag vill ha mat!
Igår åt jag bara soppa och idag har jag bara ätit fil. Försökte äta lite biff till lunch precis men det gjorde ju så jävla ont. Men annars är jag på topp idag!
Tog en timmes sovmorgon och tog det lugnt innan jag kilade iväg till bussen i snön. Det är så kallt ute så jag inte vet vart jag ska ta vägen...uhh.
Simon, Andy, Oscar och jag i skolan just nu.

Försöker le

Såhär ser man ut när man är bedövad i halva ansiktet. Halva läppen hänger inte riktigt på i leendet...

Operationen va ju inte allt för trevlig. Fick ta mig på operationskläder och allting va precis lika läskigt som man kanske föreställt sig. La mig på britsen och så täckte dom för halva ansiktet och halsen med dukar så att bara munnen va fri. Låg och skaka som en jävla dåre först, men sen när bedövningen började verka så insåg jag att det inte skulle kännas någonting så då blev jag rätt lugn.
Nu väntar jag på att bedövningen ska släppa så att jag äntligen får äta! Om det ens går att äta då...

Obviously

Jag har uppenbarligen börjat gilla Rihanna. Det är något nytt för mig. Men hon sjunger ju rätt bra.
Och den här låten är ju rätt mysig.

LIFE

You see life is a crazy thing
There'll be good times and there'll be bad times
And everything in between
And I don't know which way it's gonna go

Thailand/Koh Chang #1

Från Jomtien till Koh Chang (paradiset). De tre första dagarna på ön så tog vi det bara hur lugnt som helst, upptäckte ön lite och bara njöt av att äntligen vara där.
Vi flyttade in i två bungalows, där vi bodde i 1 vecka. Jag var lite skeptisk till en början, men det visade sig bli det bästa boende vi hade i Thailand. Stället var jättemysigt, men den största anledningen var de som jobbade där! Det var ett så litet ställe så man lärde känna de som jobba där och det blev så himla hemtrevligt att vara där.
Dag 4,5 och 6.

Yoghourt with cornflakes

Det är bra när det händer mycket, även om det inte alltid är jätteroliga saker. Men det gör att jag inte hinner stanna upp och tänka och känna så mycket. Vilket är skönt just nu.
I måndags var jag hos tandläkaren och lagade ett hål som var enda ner i roten, oskönt som fan. Var bedövad i halva ansiktet resten av dagen, blev lite jobbigt när jag skulle sörpla i mig soppa.
På kvällen var jag och tränade med Kajsa. Det var riktigt skönt efter 1 månads uppehåll.
Efter att ha gjort ingenting i skolan igår så drog Emilia med hem till mig, lagade middag, kikade igenom den nya skolkatalogen och snackade.
Idag är det skola i 1 timme till sen ska vi på SACO mässa. Information om vad man kan göra efter studenten, kan behöva för mig som är så jävla lost på det området. Sen måste jag åka direkt hem för att närvara på släktkalas där hemma.
Slutligen så ska jag opereras inne i käften imorgonbitti. Ryktas om att jag ska gå med ett mer eller mindre öppet sår uppe i gommen i 2 veckors tid efter det...spännande...
Ja, såhär kul är mitt liv för tillfället!
Nu ska jag iallafall få massage. Tummen upp för det!

Det går bra nu...eller?

Första riktiga dagen i skolan idag. Jag försöker skriva ett arbete om miljöförändring och växthuseffekten, men det går inte så jävla bra. Har suttit här sen 9 imorse och har än så länge bara skrivit rubriken.
Jag får skylla på att jag inte har träffat mina vänner på ett bra tag. Vi roar oss rätt bra här i macsalen!

Part two

Jag älskar Love the way you lie. Jag blir nästintill lyrisk när jag hör den spelas någonstans.
Men jag måste säga att Part two inte är så pjåkig heller.

Thailand/Pattaya/Jomtien

Första stoppet på resan var Jomtien. Där hade vi förbokat (det enda boende vi bokat) 3 nätter (2 heldagar) på ett hotell. Vi checkade in och kastade oss sen i poolen direkt. Det var gött för högsäsongen hade ju inte riktigt börjat än så vi hade oftast poolen nästan för oss själva.
De två dagarna vi va där så hängde vi på stranden, åt skaldjur som de kom och sålde på stranden, spanade in Pattaya city. Vi hittade världens bästa thaigatukök i Jomtien, alla rätter kostade 40 baht = ungefär 10 kr! Så jag beställde in en nudel/skaldjurssoppa och en tallrik stekta skaldjur för 20 kronor. Helt galet.
Dag 1,2 och 3.

20 år

Ett par bilder från kvällen igår. Kul kväll med en salig blandning av släkt och vänner. Kvällen slutade med "sallad" i vasken för mig och Emilia.
Man märker att jag fortfarande har jetlag när jag lagt mig klockan 3 efter en fest och vaknar av mig själv, hyffsat pigg, klockan 10 dagen efter.

Gårdagens jag

Ungefär såhär såg jag ut igår. På bilden fattas svarta låga converse och en snygg sminkning som Emilia fixade på mig.
Storebrossan fyllde 20 igår så det blev firande hela dagen, och förberedelser för festen till kvällen.

Pocky

Ligger nerbäddad i sängen, kollar på one tree hill och äter pocky, som jag tog med mig hem från Thailand. Det är pinnar (kex) täckta med jordgubbschoklad, så goda!

Fick en nål stucken genom näsan i Thailand

Piercade mig i näsan för 200 baht (cirka 50 kr) på MBK i Bangkok. Lite skillnad från vad det kostar hemma. Blev riktigt nöjd också!

Himlen luktar plast

Det känns så konstigt att va hemma, jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen eller vad jag ska göra med all tid. Vaknade av mig själv klockan 7 imorse (fortfarande jetlag), låg kvar i sängen med datorn ett tag innan jag gick upp och duscha och gjorde en god frukost. Vid 11 så hämtade Emilia upp mig så drog vi till center syd, lunchade, kollade i affärer och sen skulle hon storhandla mat till sin familj.
Hade det inte varit så jävla dåligt väder som lite snö, men mest slask så hade man ju kunnat va gå ut istället för att sitta här och glo.
Åh jag vill bara skrika ut mitt missnöje över att va hemma i Sverige. Men det hjälper ju ingen. Jag får helt enkelt bara bita ihop tills jag kommit in i alla vanliga rutiner igen. Som förövrigt suger.
Något positivt är Daniel Adams-Ray's album. Riktigt jävla bra.

Long time no see

Nu är jag hemma i kalla jävla Sverige efter 3 veckor i Thailand. Men nu ska jag inte va butter. Har haft det helt otroligt skönt där borta. Hade inga förväntningar alls på Thailand, men wow vilket land! Var i Jomtien/Pattaya, Koh Chang och Bangkok, alla väldigt olika ställen. Riktigt kul att se "lite av varje".
Har så mycket att skriva men så lite ork. Är fortfarande jetlaggad, kom hem igår. Så jag kryper nog ner i sängen nu. Återkommer någon dag med mer bilder och mer text.